Fie că vorbim despre SCADA sau despre Smart Home, o aplicație de management este deosebit de utilă, pentru că oferă o imagine de ansamblu, adăugând valoare oricărei soluții de monitorizare și oricărei automatizări.

În plus față de monitorizarea sau automatizarea locală, o aplicație de management oferă în orice moment acces de la distanță la valorile curente ale parametrilor monitorizați în una sau mai multe locații, transmite alerte la depășirea pragurilor de normalitate, poate implementa mecanisme de control de la distanță, și permite accesul la datele înregistrate pe o perioadă mai lungă de timp, pentru analize de evoluție.

Când alegeți o aplicație de management trebuie să aveți în vedere câteva aspecte importante, care să vă asigure că ați făcut investiția corectă. Iată câteva dintre acestea:

Mobilitatea. Aplicația trebuie să poată fi accesată de pe orice device, fără a necesita instalarea de clienți software sau licențe de utilizator, și fără a condiționa configurația echipamentului de pe care este accesată. Cel mai comod este să alegeți o aplicație Web-based, care se poate accesa printr-un browser Web standard, pe bază de nume de utilizator și parolă.

Protocoalele suportate. Înainte de a cumpăra o aplicație de management trebuie să vă asigurați că acesta funcționează pe protocoale de comunicație standard. Dacă, în plus, suportă și cât mai multe protocoale proprietare, este cu atât mai bine. În acest fel nu veți avea mari limitări la alegerea echipamentelor ce se vor instala în teren (senzori, data logger-e, etc).

Suportul tehnic. Ideal este să vă orientați spre o soluție cu suport local, astfel încât să puteți discuta cu ingineri avizați în cazul în care aveți nevoie de suport, în loc să scrieți tichete online, fără să aveți o persoană de contact.

Costurile implicate. Nu vă limitați la evaluarea prețului de achiziție! O aplicație de management poate implica costuri operaționale importante, începând de la update-uri, și terminând cu serviciile de suport.

O soluție pentru predictibilitatea costurilor și evitarea investiției inițiale, preferată în general pentru aplicațiile SCADA mai mici și pentru Smart Home poate fi contractarea platformei în regim SaaS. SaaS (Software as a Service) este un model de achiziție bazat pe abonament lunar fix. Practic, în baza abonamentului lunar primiți un cont de utilizator pe platforma găzduită pe serverele furnizorului. În acest fel evitați și problemele legate de găzduirea și mentenanța aplicației, și aveți acces la date prin simpla accesare securizată a contului online.

Dacă sunteți în căutarea unei aplicații de management disponibilă pentru instalare “in-house” sau SaaS, ca soluție la cheie, sau dacă doriți, pur și simplu, să vă documentați mai mult despre ce vă poate oferi o aplicație de management flexibilă, puteți accesa adresa http://www.bluemonitor.ro/. Veți găsi aici o prezentare detaliată a platformei SCADA BlueMonitor, dezvoltată de inginerii și programatorii BlueNote Communications SA încă din 2003. De asemenea, veți putea să vă creați un cont demo pentru a accesa platforma BlueMonitor și a o testa direct.

Echipa noastră de suport vă stă la dispoziție pentru orice întrebări legate de platforma BlueMonitor și de soluțiile noastre integrate de SCADA și automatizări la adresa office@bluenote.ro și la numerele de telefon disponibile pe www.scada-shop.ro.


aplicație de management date smart